Test pneumatik ADAC 2025: Překvapivé výsledky a jasní vítězové
Německý autoklub ADAC opět přichází s jedním z nejuznávanějších a nejpřísnějších testů pneumatik na světě. Pro sezónu 2025 jsme se dočkali komplexního hodnocení letních pneumatik, které vám pomůže při výběru těch nejbezpečnějších a nejspolehlivějších modelů na trhu. V letošním testu ADAC podrobil náročným zkouškám celkem 18 pneumatik rozměru 225/40 R18.
Modely 18 různých značek se musely osvědčit na VW Golf (zdroj: ADAC)
Přejít na výsledky testu
Kritéria testování
Test letních pneumatik od ADAC se skládá ze dvou hlavních kategorií a to bezpečnosti jízdy a kategorie ekologické rovnováhy, která se poprvé objevila v testu letních pneumatik pro rok 2023.
Hlavním kritériem se 70% podílem na celkové známce je stále bezpečnost jízdy. Ta se skládá z testování na suchem i mokrém povrch a to včetně testů krizových situací, jako je aquaplaning.
Ekologická bilance se poté zabývá životnosti a účinností produktu, ekologickým dopadem způsobeným užívání, nebo hlučností.
Kritéria bezpečné jízdy:
- Jízdní vlastnosti na suchém povrchu (40 %)
- Jízdní komfort (40 %)
- Jízdní chování na limitu (40 %)
- Brzdná dráha (20%)
- Jízdní vlastnosti na mokrém povrchu (60 %)
- Brzdná dráha (30 %)
- Podélný aquaplaning (20 %)
- Příčný aquaplaning (10 %)
- Ovladatelnost (30 %)
- Zatáčení (10 %)
Kritéria ekologické rovnováhy
- Očekáváný nájezd kilometrů (40 %)
- Otěr (20 %)
- Účinnost (20 %)
- Hmotnost pneumatiky (50 %)
- Spotřeba paliva (50 %)
- Hlučnost (10 %)
- Vnitřní hlučnost (50 %)
- Vnější hlučnost (50 %)
- Udržitelnost (10 %)
Výsledky jsou pak vyhodnoceny na stupnici od 0,6 (nejlepší) do 5,5 (nejhorší), přičemž známka do 2,5 je považována za doporučeníhodnou.
Výměna pneumatik po testování (zdroj: ADAC)
Test letních pneumatik 225/40 R18 – ADAC 2025
S rozměrem 225/40 R18 se můžeme potkat na široké paletě modelů vozidel nižší střední třídy, nebo střední třídy. Z továrny na tomto rozměru sjíždějí například Škoda Octavia, Toyota Corolla, Opel Astra, Mini Cooper, Mercedes-Benz třídy A, BMW řady 1, Audi Q3, Alfa Romeo Giulietta, nebo testovací vůz VW Golf.
Řidiči těchto vozidel zpravidla očekávají nejen dobrý vizuál dezénu jejich pneumatik, ale také vynikající jízdní vlastnosti. Většina testovaný pneumatik jsou výrobci inzerované jako sportovní, nebo vysokorychlostní pneumatiky, které jsou schváleny pro rychlosti do 300 km/h (rychlostní index Y), nebo 270km/h (rychlostní index W).
Testované spektrum sahalo od prémiových výrobců až po zástupce ekonomické třídy. Velký rozdíl byl nejen v ceně, ale také ve výkonu mezi nejlepšími a nejhoršími modely. Málo kdy je tento rozdíl tak znatelný jako při letošním testu UHP pneumatik.
Je velmi potěšující, že celkem 11 z 18 testovaných modelů si odneslo hodnocení "Dobré". Poprvé si také dva modely odnašejí hodnocení "Velmi dobré". Jedná se o modely Continental SportContact 7 a Bridgestone Potenza Sport, přičemž hodnocení jejich jízdních vlastností je téměř srovnatelné. Testovaný vůz vybavený Conti a Bridgestone absolvoval kurz ovladatelnosti na mokru téměř bez námahy.
Velmi přesvědčivý výkon podali také pneumatiky Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6 a Michelin Pilot Sport 5. Michelin také předvedl velmi přesvědčivý výkon v oblasti opotřebení, kde byla jeho životnost odhadnuta na 56 400 km. Následují jej modely Bridgestone Potenza Sport a Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6 s životností přes 50 000 km.
Dalších sedm pneumatik s dobrým a doporučujícím hodnocením jsou: Vredestein Ultrac Pro, Yokohama Advan Sport V107, Firestone Firehawk Sport, Falken Azenis FK520, Nexen N Fera Sport, Dunlop Sport Maxx RT2 a Toyo Proxes Sport 2.
Naopak s dostatečným hodnocením vyšli z testu pneumatiky Norauto Prevensys 4 a Syron Tyres Premium Performance, nutné je dodat, že oba dezény si toto hodnocení odnesli zejména po testu jízdních vlastností na suchu.
Jako propadák můžeme označit nedoporučující hodnocení Double Coin DC-100, které ani vysoký kilometrový průběh odhadnutý na 74 400 km nezachránil. Jízdní vlastnosti byli hodnoceny nejhorší možnou známkou 5,5. Brzdná dráha na mokré vozovce z rychlosti 80km/h do úplného zastavení dosáhla 45,1 metrů. Což je o 10,5 metru více, než dosáhli předposlední Giti GitiSport S2 a o 17 metrů více, než měli výherci testu Continental SportContact 7 a Bridgestone Potenza Sport.
Výsledky testu ADAC 2025 v rozměru 225/40 R18 92 W/Y
Pneumatika | Celkem | Bezpečnost jízdy | Sucho | Mokro | Ekologická rovnováha | Očekávaný kilometrový nájezd | Otěr | Účinnost | Hluk | Udržitelnost |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Continental SportContact 7 | ![]() ![]() ![]() ![]() |
1,5 | 1,2 | 1,7 | 2,4 | 2,4 | 2,0 | 2,2 | 3,2 | 2,8 |
Bridgestone Potenza Sport | ![]() ![]() ![]() ![]() |
1,5 | 1,3 | 1,7 | 2,8 | 1,8 | 2,0 | 2,8 | 3,6 | 3,3 |
Michelin Pilot Sport 5 | ![]() ![]() ![]() ![]() |
1,9 | 2,1 | 1,7 | 1,9 | 1,3 | 1,7 | 2,2 | 3,3 | 3,3 |
Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6 | ![]() ![]() ![]() ![]() |
1,8 | 1,9 | 1,7 | 2,2 | 1,8 | 2,3 | 2,1 | 2,8 | 3,4 |
Vredestein Ultrac Pro | ![]() ![]() ![]() ![]() |
2,0 | 1,6 | 2,2 | 2,8 | 2,7 | 2,4 | 2,7 | 3,2 | 3,5 |
Yokohama Advan Sport V107 | ![]() ![]() ![]() ![]() |
1,9 | 1,5 | 2,2 | 3,2 | 3,2 | 3,0 | 2,7 | 3,2 | 3,7 |
Firestone Firehawk Sport | ![]() ![]() ![]() ![]() |
2,0 | 1,7 | 2,2 | 3,2 | 3,2 | 2,6 | 2,0 | 3,2 | 3,3 |
Falken Azenis FK520 | ![]() ![]() ![]() ![]() |
2,4 | 2,2 | 2,5 | 2,4 | 2,2 | 1,9 | 2,4 | 2,8 | 3,9 |
Dunlop Sport Maxx RT2 | ![]() ![]() ![]() ![]() |
2,2 | 2,3 | 2,1 | 2,9 | 2,6 | 2,9 | 2,1 | 3,2 | 3,3 |
Nexen N’Fera Sport | ![]() ![]() ![]() ![]() |
2,4 | 2,3 | 2,4 | 2,5 | 2,4 | 2,3 | 2,3 | 2,7 | 3,3 |
Toyo Proxes Sport 2 | ![]() ![]() ![]() ![]() |
2,2 | 2,3 | 2,1 | 3,0 | 3,0 | 2,7 | 2,5 | 3,1 | 4,0 |
Ceat SportDrive | ![]() ![]() ![]() ![]() |
3,0 | 2,5 | 3,0 | 2,6 | 2,3 | 2,5 | 2,2 | 3,1 | 4,2 |
Kumho Ecsta PS71 | ![]() ![]() ![]() ![]() |
2,9 | 2,9 | 1,8 | 3,0 | 3,0 | 2,7 | 2,6 | 3,3 | 3,9 |
Nokian Tyres Powerproof 1 | ![]() ![]() ![]() |
3,3 | 3,3 | 2,4 | 2,5 | 2,5 | 2,1 | 2,0 | 3,5 | 3,6 |
Giti GitiSport S2 | ![]() ![]() ![]() |
3,2 | 2,9 | 3,1 | 3,3 | 3,3 | 3,1 | 2,3 | 2,9 | 3,8 |
Norauto Prevensys 4 | ![]() ![]() |
3,9 | 3,9 | 2,4 | 2,4 | 2,3 | 2,5 | 2,3 | 2,9 | 2,8 |
Syron Tyres Premium Performance | ![]() ![]() |
3,9 | 3,9 | 3,1 | 2,6 | 2,6 | 2,4 | 2,0 | 3,3 | 4,2 |
Double Coin DC-100 | ![]() |
5,5 | 4,0 | 5,5 | 1,6 | 0,6 | 1,3 | 1,9 | 2,9 | 4,5 |
Závěr:
Letošní test ADAC 2025 opět ukázal, jak důležité je vybírat pneumatiky na základě nezávislých testů. Rozdíly mezi nejlepšími a nejhoršími modely jsou značné a mohou zásadně ovlivnit bezpečnost jízdy, spotřebu paliva i celkové náklady na provoz vozidla. Při výběru pneumatik doporučujeme zohlednit nejen celkové hodnocení, ale i výsledky v kategoriích, které jsou pro vás nejdůležitější podle vašeho stylu jízdy a typického používání vozidla.
Vysvětlivky:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
0,5 - 1,5 | Velmi dobrá |
![]() ![]() ![]() ![]() |
1,6 - 2,5 | Dobrá |
![]() ![]() ![]() |
2,6 - 3,5 | Uspokojivá |
![]() ![]() |
3,6 - 4,5 | Dostatečná |
![]() |
4,6 - 5,5 | Nedostatečná |
- Testy pneu - zimní 2024
- Testy pneu - letní 2024
- Testy pneu - zimní 2023
- Testy pneu - letní 2023
- Testy pneu - zimní 2022
- Testy pneu - letní 2022
- Testy pneu - zimní 2021
- Testy pneu - letní 2021
- Testy pneu - zimní 2020
- Testy pneu - letní 2020
- Testy pneu - zimní 2019
- Testy pneu - letní 2019
- Testy pneu - zimní 2018
- Testy pneu - letní 2017
- Testy pneu - zimní 2016
- Testy pneu - letní 2016
- Testy pneu - zimní 2015
- Testy pneu - letní 2014
- Testy pneu - zimní 2013
- Testy pneu - letní 2013
- Testy pneu - zimní 2012
- Testy pneu – letní 2012
- Testy pneu – zimní 2011
- Testy pneu – letní 2011
- Testy pneu – letní 2010
- Testy pneu – letní 2009