Košík
logo heureka Seznam-pneu.cz je ověřeno zákazníky
Pneumatiky EshopZe světa pneu

Společnost DUNLOP získala tříletou smlouvu pro třídu MOTO2

(20.7.2009)

Společnosti DUNLOP byla zadána prestižní zakázka na výhradní dodávky pneumatik pro novou třídu mistrovství světa Moto2. Na scůzce dne 26.6.2009 komise pro Grand Prix (mezi jejíž členy patří FIM, řídící orgán motocyklového sportu, Dorna, pořadatel MotoGP, a MSMA, výrobci motocyklů) jednomyslně rozhodla udělit zakázku společnosti Dunlop. Smlouva se vztahuje na období od roku 2010 do konce sezony 2012.

dunlop_logo_tcm470 12537

Nová třída byla vytvořena jako prestižní, rychlá, ale nákladově úsporná kategorie, která bude závodit po boku hlavních tříd závodů MotoGP. Bude používat čtyřtaktní motor Honda řízený standardním elektronickým systémem s limitem 16 tisíc otáček za minutu, k terý bude dodáván společností Dorna, což je jeden z hlavních pořadatelů MotoGP.

Motor a převodovka budou standardní, šasi bude volitelné s aktivní podporou vývoje prototypů rámů a kyvných ramen v rámci obecných předpisů.

Rozměry kol pro motocykly Moto2 budou rovněž standardizovány – přední 3,75“x17 a zadní 6,00“x17 – množství a specifikace pneumatik do sucha i do mokra budou omezeny s cílem vyrovnaného a vzrušujícícho závodění a zajištění stejných podmínek pro všechny soutěžící.

„Jsme velice rádi, že bylo takto rozhodnuto a že naše společnost je tou správnou volbou pro novou třídu Moto2“, řekl Sharon Antonaros, ředitel oddělení pro obchod a marketing motocyklů společnosti Dunlop pro oblast Evropy, Blízkého východu a Afriky (EMEA). „Jsme nadšeni tím, že můžeme při pokračování našeho vývoje závodních pneumatik stavět na zkušenostech, které jsme získaly za více než půlstoletí nepřetržitého působení na závodech Grand Prix, a takto získané technologie následně úspěšně přenášet na naše silniční pneumatiky.“

Na startovní listinu GP2010 bylo vybráno 41 z 91 uchazečů o zápis na místa v prvním závodě Moto2. To zahrnuje téměř všechny existující týmy třídy 250 GP a několik nezávislých týmů třídy MotoGP.

Prototypy motocyklů třídy Moto2 byly testovány týmy BQR a Laglisse – partnerskými týmy společnosti Dunlop na mistrovství CEV ve Španělsku. Dne 7.6. závodily motocykly třídy Moto2 spolu s motocykly Formula Extreme s objemem 1.000 cm3 na mistrovství CEV na okruhu v Jerezu. Nejrychlejší čas závodníka týmu BQR Daniela Rivase (1 minuta a 43,3 sekundy) se vyrovnal času Alvara Bautisty ve španělské kategorii 250 GP o měsíc dříve.

V průběhu následujících měsíců bude společnost Dunlop pokračovat ve vývoji pro Moto2. Přístím kolem mistrovství CEV ve Španělsku je závod ve Valencii pořádaný 12. července: ve dnech 30.-31.7. bude tým Laglisse ve Francii na zkušebním okruhu Goodyear Dunlop, zatímco tým BQR plánuje testy na 17. 8. v Brně.

Při této příležitosti dovolte, abychom v tomto článku také více představili výrobce Dunlop.

Dunlop je jedním z předních světových výrobců špičkových pneumatik s impozantní historií úspěchů v motoristiském sportu. Rozsáhlé zkušenosti na poli závodů vedly DUNLOP k zavádění inovativních technologií také u pneumatik určených k běžnému použití. Pro dosažení maximálního pohodlí během jízdy využívá Dunlop nejnovější technologie výroby pneumatik poskytující skvělý výkon a dlouhou životnost.

Pneumatikami Dunlop své motocykly standartně vybavuje mnoho předních světových výrobců včetně firem Aprilia, Beneli, Harley-Davidson, Honda, Husqvarna, Kawasaki, KTM, Piaggio, Suzuki, Triumph a Yamaha.