Košík
logo heureka Seznam-pneu.cz je ověřeno zákazníky
Pneumatiky EshopZe světa pneu

Hankook pátý v Evropě? Možná!

(18.12.2009)

  Poslední evropská studie tržního podílu jednotlivých výrobců pneumatik jasně ukazuje, že v segmentu pneumatik pro osobní a nákladní pneu zůstává nespornou špičkou značka Michelin. Po několik let první pětice nejrozšířenějších pneu značek v Evropě byla neměnná. V roce 2009 se do první pětice nejrozšířenějších pneu v Evropě dostal nováček - jihokorejský HANKOOK.

  Poslední roky v Evropě byly pro Hankook velmi úspěšné a bouřlivé. Každoročně se společnost Hankook účastní známého německého veletrhu Motor Essen Show a má jednu z největších reklamních ploch. Společnosti Hankook také výrazně pomohlo otevření maďarské továrny na výrobu pneu Hankook pro evropský trh. I v Česku se Hankook stává oblíbenou značkou, která si získává stále více věrných fanoušků a spokojených řidičů. Každoročně se také zvyšuje podíl nákladních pneumatik Hankook na českých silnicích. Zkuste se někdy schválně podívat na pneumatiky některého z parkujících kamionů - budete překvapeni jak často uvidíte právě značku Hankook.

Hankook Billboard 

  Ale vraťme se k nejsilnější evropské pětce pneumatik. Lídrem trhu zůstává Michelin s 20 % tržního podílu, následuje ho koncern Goodyear-Dunlop s 18 %, na třetím místě je Continental (17 %), na čtvrtém je japonský Bridgestone (12 %). A následuje pauza, kterou zaplnil právě Hankook, který získal 8 % tržního podílu a díky němu z první pětice vypadla značka Pirelli. Má Hankook ale důvod jásat a slavit? Podle všech odhadů se do konce roku do první pětice pneumatik vrátí zpět Pirelli a Hankook bude až na šestém místě, rozestup mezi Pirelli a Hankookem však bude jen cca 0,5 % tržního podílu.

Hankook 

  Dá se předpokládat, že v roce 2010 se Hankook pokusí získat stabilně pátou příčku tržního podílu a již ne jen na pár týdnů, ale nevypadnout z ní.

  Na evropském trhu jsou dále rozšířeny značky Cooper, Kumho, GT Radial, Nexen, Nokian, Toyo a Yokohama.