Košík
logo heureka Seznam-pneu.cz je ověřeno zákazníky
Pneumatiky EshopZe světa pneu

Goodyear a Pirelli hodnotí 1. pololetí

(4.8.2009)

  Poslední červencový den zveřejnily dva výrobci pneumatik - Goodyear a Pirelli své pololetní výsledky. Jak dopadli?

  Goodyear zaznamenal v prvním pololetí roku 2009 docela prudký propad tržeb. V roce 2006 měl za první pololetí tržby ve výši 10,2 mld. USD a plánoval je každoročně zvyšovat. Letošní tržba byl "jen" 7,5 mld. USD. Goodyear se v prvním pololetí propadl také do velké ztráty, která byla vyčíslena na 554 milionů dolarů. Minulý rok touto dobou Goodyear dosáhl čistého zisku 222 milionů USD.

Goodyear_blimp

 Nejhůře dopadl severomarický pneumatikářský trh, který se z loňského čistého zisku 56 milionů dolarů propadl do čisté ztráty 280 milipnů. Trhy v Evropě, Blízkém Východě a v Africe přinesly ztrátu ve výši 65 milionů USD, zatím loni za stejné období přinesly čistý zisk 323 milionů. Tržba v těchto zemích také poklesla o 33 % oproti roku 2008, na částku 2,661 mld. USD.

  Podobný propad tržeb zažil i italský výrobce Pirelli. Pirelli zveřejnil své tržby za první pololetí ve výši 1,915 mld. eur, což je pokles o 19 % oproti prvnímu pololetí roku 2008. Na rozdíl od Goodyeru se společnost Pirelli nedostala ale do ztráty. I přes pokles tržeb dosáhla čistého zisku téměř 147 milionů eur, což je jen o 0,6 % méně jak při vyšších tržbách v prvním pololetí roku 2008. Podle zveřejněných výsledků dokonce zisk ve druhém čtvrletí roku 2009 začal strmě stoupat a zdá se, že se bude jednat o jeden z nejvyšších zisků v pneumatikářském oboru v roce 2009.

  A jak se obě značky prodávali v našem e-shopu www.seznam-pneu.cz? Oproti roku 2009 se zvýšil prodej pneumatik značky Goodyear o 20 %, zákazníci upřednostňovali hlavně dezén EXCELLENCE. Pneumatiky značky Pirelli naopak v našem e-shopu dost poklesly, jednalo se oproti loňskému letnímu 1. pololetí o propad o více jak 70 %. Nejprodávanějším dezénem se staly celoroční pneu Pirelli SCORPION S/TR.