Goodyear a Pirelli hodnotí 1. pololetí
(4.8.2009)
Poslední červencový den zveřejnily dva výrobci pneumatik - Goodyear a Pirelli své pololetní výsledky. Jak dopadli?
Goodyear zaznamenal v prvním pololetí roku 2009 docela prudký propad tržeb. V roce 2006 měl za první pololetí tržby ve výši 10,2 mld. USD a plánoval je každoročně zvyšovat. Letošní tržba byl "jen" 7,5 mld. USD. Goodyear se v prvním pololetí propadl také do velké ztráty, která byla vyčíslena na 554 milionů dolarů. Minulý rok touto dobou Goodyear dosáhl čistého zisku 222 milionů USD.
Nejhůře dopadl severomarický pneumatikářský trh, který se z loňského čistého zisku 56 milionů dolarů propadl do čisté ztráty 280 milipnů. Trhy v Evropě, Blízkém Východě a v Africe přinesly ztrátu ve výši 65 milionů USD, zatím loni za stejné období přinesly čistý zisk 323 milionů. Tržba v těchto zemích také poklesla o 33 % oproti roku 2008, na částku 2,661 mld. USD.
Podobný propad tržeb zažil i italský výrobce Pirelli. Pirelli zveřejnil své tržby za první pololetí ve výši 1,915 mld. eur, což je pokles o 19 % oproti prvnímu pololetí roku 2008. Na rozdíl od Goodyeru se společnost Pirelli nedostala ale do ztráty. I přes pokles tržeb dosáhla čistého zisku téměř 147 milionů eur, což je jen o 0,6 % méně jak při vyšších tržbách v prvním pololetí roku 2008. Podle zveřejněných výsledků dokonce zisk ve druhém čtvrletí roku 2009 začal strmě stoupat a zdá se, že se bude jednat o jeden z nejvyšších zisků v pneumatikářském oboru v roce 2009.
A jak se obě značky prodávali v našem e-shopu www.seznam-pneu.cz? Oproti roku 2009 se zvýšil prodej pneumatik značky Goodyear o 20 %, zákazníci upřednostňovali hlavně dezén EXCELLENCE. Pneumatiky značky Pirelli naopak v našem e-shopu dost poklesly, jednalo se oproti loňskému letnímu 1. pololetí o propad o více jak 70 %. Nejprodávanějším dezénem se staly celoroční pneu Pirelli SCORPION S/TR.